Smidigare hantering gällande årsavgiften!

Vi har nu fått möjligheten till ett nytt sätt att betala årsavgiften (medlems- och spelavgift) för 2024!

Din årsavgift består av en medlemsavgift och en spelavgift. Båda dessa avgifter kommer att synas på Min Golf. När du loggat in på Min Golf har du flera betalningsalternativ att välja mellan (kort, swish, faktura, autogiro eller kredit med möjlighet till månadsbetalning).

Medlemsavgiften betalas till Säters Golfklubb och Spelavgiften betalas till Säters Golf AB.

Vi uppmuntrar till en snabb inbetalning så att vi som förening kan ha likviditet över vintern och kan göra de inköp om behövs för att få en riktigt fin säsongstart.

Detaljerad instruktion

Nedan är en länk till en pdf som detaljerat beskriver hur du som medlem betalar din årsavgift via Min Golf. Steg för steg visar vi hur du genomför en betalning, vilka betalsätt det finns att välja på (kort, swish, faktura eller kredit) samt hur du får kvitto efter genomförd betalning.

Instruktionsfilm

Nedan är en instruktionsfilm som beskriver flödet för hur du som medlem betalar din årsavgift via Min Golf. Filmen går igenom steg för steg hur en betalning genomförs, vilka betalsätt det finns att välja på (kort, swish, faktura eller kredit) samt hur du får kvitto efter genomförd betalning.

Fördelar för dig som är medlem

1. Du kan välja om du vill betala hela avgiften direkt, eller om du vill använda månadsbetalning via de lösningar som erbjuds i tjänsten.
  2. Medlemmar i samma familjegrupp kan betala för varandra i Min Golf.
  3. Du kan enkelt få ut ett kvitto på till exempel spelavgiften som underlag för friskvårdsbidrag. Klicka i rutan för visning av personnummer på mina kvitton för friskvårdsbidrag under fliken Sekretess och nix.
  4. Ditt medlemskap aktiveras direkt vid betalning. All information, köpevillkor med mera visas i Min Golf där du som spelare själv accepterar informationen.
  5. På ditt mail du får från klubben med alla dina obetalda fakturor, visas samtliga avgifter som är obetalda. Är du vårdnadshavare kan du enkelt betala för din underårige.
  6. Om du kontaktar klubben för att ändra medlemskategori, kan klubben enkelt ta bort de gamla avgifterna och lägga till de nya avgifterna kopplade till den nya medlemskategorin (ingen kreditfaktura krävs). Spelaren kan direkt gå in och betala de nya avgifterna och bli aktiverad
  7. Alla dina betalda avgifter sparas i din historik på Min Golf

Fördelar för klubben

1. Smidig och tidssparande lösning med enkel administration.
  2. Inga fakturaunderlag behöver skapas – endast tilldelning.
  3. Medlemskapet aktiveras automatiskt i GIT direkt när avgiften betalats.
  4. Enkelt att ändra medlemskategori och avgifter – ingen kreditering.
  5. Medlemmen kan själv skriva ut kvitto för friskvård från Min Golf. OBS, fungerar ej om spelaren nyttjar E-passi.
  6. Vid flera säljorganisationer får spelaren separata avgifter att betala.
  7. Väljer medlemmen att betala via faktura eller kredit så får klubben alltid pengarna direkt.
  8. Enkelt att kommunicera med medlemmar med obetalda avgifter.
  9. Enkel avstämning av de som inte betalat = status upplagd och vi kan också ta ut rapporter i GIT som visar vilka medlemmar som har betalat = status aktiv.
  10. För ekonomisk avstämning finns transaktionslistan som ger aktuell status på inbetalningar.

MoreGolf Mastercard erbjuder delbetalning av spelavgiften.

Du kan läsa mer om detta upplägg på golf.se/moregolf

Betalning via autogiro

Nu kan du som medlem betala din spelavgift via autogiro.

Det innebär att du delar upp avgiften under året och vi kan nu erbjuda dig som medlem möjligheten att dela upp din spelavgift på 12 tillfällen.

Ansökan om autogiro gör du direkt i Min Golf.
En administrativ avgift tillkommer på 27,50 kr per månad, dvs 330 kr per år.

Betalning sker via autogiro under 12 månader, januari-december. Läggs autogirobetalningen upp senare än januari kommer första fakturan att innehålla avgifterna från januari till aktuell startmånad.

Observera att tjänsten endast är tillgänglig för medlemmar som har ett bankkonto kopplat till sitt personnummer.

Gör så här:
• Logga in på Min Golf.

• I menyn väljer du Mina inställningar och därefter  Betalningar.

• Markera de avgifter du vill betala via autogiro, fyll i dina kontouppgifter, acceptera villkoren för autogiro och klickar på Ansök. Du får då en bekräftelse att din ansökan är genomförd.

• Efter ett par dagar får du ett mail med en bifogad blankett som du ska signera och lämna/skicka in till oss. När vi mottagit denna aktiverar vi ditt autogiro.

Köpevillkor autogiro:

En administrativ avgift tillkommer på 27,50 kr per månad, dvs 330 kr per år.
Om du väljer att avbryta autogirot eller om det upphör av annan orsak är du skyldig att omgående betala resterande del av spelavgiften inklusive administrativ avgift. Klubben fakturerar det betalningsskyldiga restbeloppet med ett förfallodatum inom 10 dagar.
Vid inskickande av autogiromedgivande intygar du att du läst och godkänt dessa köpevillkor.